Advies? Dat kunnen we zelf toch ook wel.

Kent u deze uitspraak?

“Projectmanagers hoeven geen kennis van zaken te hebben, ze sturen slechts op het proces!”

Waar of niet?

Organisaties worden erg ongelukkig van projectmanagers die geen inhoudelijke kennis hebben. Waarom?

  • Een projectmanager die zelf regelmatig met zijn handen in de klei zit kan snel adviseren over te nemen stappen in een project. Dit scheelt tijd en geld!
  • Een projectmanager die inhoudelijke kennis heeft kan snel bepalen of een offerte die uw ICT leverancier heeft uitgebracht wel redelijk is. Dit scheelt geld!
  • Een projectmanager die uw taal en de taal van de ICT leverancier spreekt heeft een zeer belangrijke intermediaire functie tussen u en uw ICT leverancier. Dit scheelt tijd, geld en kwaliteit!

Hoe vaak komt het voor dat u tijdens een vergadering aan uw projectmanager vraagt hoe iets in elkaar zit en hij altijd antwoord dat hij dat even na moet vragen? Natuurlijk, een projectmanager kan niet alles weten, maar de voortgang van een project wordt aanzienlijk versneld als hij de meeste vragen in één keer kan beantwoorden.

De ICT Uitgever geeft vanuit de praktijk inhoudelijk advies bij digitale uitgeefprojecten en brengt de gewenste functionaliteiten door middel van de “ICT Uitgever methode” in kaart. Daarom kan de ICT Uitgever optreden als meewerkend voorman in een project en als projectmanager problemen snel en adequaat oplossen zonder hulp van anderen.

This entry was posted in Artikelen. Bookmark the permalink.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *